샘 스미스 1집. I'm Not The Only One 가사/해석
본문 바로가기

노래전체/샘스미스

샘 스미스 1집. I'm Not The Only One 가사/해석






샘 스미스(Sam Smith) 


1집. In The Lonely Hour


04. Leave Your Lover


가사/해석














You and me we made a vow 
당신 그리고 난 맹세를 했었죠
For better or for worse 
좋건 나쁘건 언제나라고
I can`t believe you let me down 
당신이 날 실망시켰단걸 믿을수가 없어요
But the proof is in the way it hurts 
하지만 이 고통이 증명해주네요
For months on end I`ve had my doubts 
몇달동안 난 계속 의심을 가졌었어요
Denying every tear 
모든 눈물을 부정하면서
I wish this would be over now 
난 이게 이제 그만 끝나길바래요
But I know that I still need you here 
그치만 난 당신을 여전히 필요로 해요



You say I`m crazy 
당신은 내가 미쳤다고 하겠죠
Cause you don`t think I know what you`ve done 
당신이 무슨 짓을 했는지 내가 모를거라고 생각하니까
But when you call me baby
하지만 당신이 날 자기야하며 부를때 
I know I`m not the only one 
난 내가 유일한 한사람이 아니란걸 알아요



you've been so unavailable 
지금껏 당신에게 닿을수가 없었고
Now sadly I know why 
이제서야 슬프게도 그 이유를 알아요
Your heart is unobtainable 
당신의 마음은 가질수가없네요
Even though Lord knows you kept mine 
내 마음은 당신이 가졌다는걸 신은 아실테죠



You say I`m crazy 
당신은 내가 미쳤다고 하겠죠
Cause you don`t think I know what you`ve done 
당신이 무슨 짓을 했는지 내가 모를거라고 생각하니까
But when you call me baby
하지만 당신이 날 자기야하며 부를때 
I know I`m not the only one 
난 내가 유일한 한사람이 아니란걸 알아요



I have loved you for many years 
당신을 몇년간이나 사랑했어요
Maybe I am just not enough 
어쩌면 내가 부족했을지 모르죠
You`ve made me realize my deepest fear 
당신은 내안의 가장 깊은 두려움을 깨닫게했어요
By lying and tearing us up 
거짓말하고 우리관계를 부서버리면서



You say I`m crazy 
당신은 내가 미쳤다고 하겠죠
Cause you don`t think I know what you`ve done 
당신이 무슨 짓을 했는지 내가 모를거라고 생각하니까
But when you call me baby
하지만 당신이 날 자기야하며 부를때 
I know I`m not the only one 
난 내가 유일한 한사람이 아니란걸 알아요


You say I`m crazy 
당신은 내가 미쳤다고 하겠죠
Cause you don`t think I know what you`ve done 
당신이 무슨 짓을 했는지 내가 모를거라고 생각하니까
But when you call me baby
하지만 당신이 날 자기야하며 부를때 
I know I`m not the only one 
난 내가 유일한 한사람이 아니란걸 알아요
I know I`m not the only one 
알아요 내가 유일한 한사람이 아니란걸
I know I`m not the only one 
알아요 내가 유일한 한사람이 아니란걸


And I know and I know and I know and I know 
And I know and I know.. 
I know I`m not the only one

내가 당신의 유일한 한사람이 아니란걸 알아요













웨딩드레스를 꺼내입고 검은 눈물을 흘리는 아내

담배를 태우고 술을 마시고 폭식하다 옷들을 태우고
남편의 밀회 장면
아내는 내내 울다
마지막으로
옷가지를 추스르며 걸어오는 남편을 미소로 맞이하는 아내
이 노래의 감정을 이해하는데 막짤 하나면 됨

누군가는 촌스럽다지만 가사나 감정을 그대로 표현한 뮤비가 제일 좋음