브루노 마스 1집 Hooligans 트랙 1 - Grenade 가사/해석
본문 바로가기

노래전체/브루노마스

브루노 마스 1집 Hooligans 트랙 1 - Grenade 가사/해석














Easy come easy go that’s just how you live
쉽게 왔다 쉽게 가버리지, 그게 네가 사는 방식일뿐
Oh take take take it all but you never give
가져가고, 가져가고, 모든걸 가져가는데 넌 절대 주지않아
Should’ve known you was trouble from the first kiss
첫키스를 할때부터 네가 문제라는 걸 알았어야했는데
Had your eyes wide open
Why were they open?

넌 눈을 뜨고 있었지
왜 그랬던거야?


Gave you all I had and you tossed it in the trash
내가 줄 수 있는 모든걸 줬고 넌 그걸 쓰레기통에 처박아버렸어
You tossed it in the trash you did
쓰레기통에 처박아버렸어 넌

To give me all your love is all I ever asked
내가 바란건 네 사랑을 내게 주는것뿐이었는데

Cause
what you dont understand

네가 잘 몰랐기때문이겠지


Is Id catch a grenade for ya
널 위해 난, 수류탄도 잡아낼거란걸
Throw my hand on the blade for ya
널 위해 난, 칼날에 내 손도 박을수 있단걸
Id jump in front of a train for ya
널 위해 난 ,달리는 기차앞에 설 수도 있단걸
You know Id do anything for ya
내가 널 위해 어떤것도 할거란걸 알잖아
Ohh I would go through all this pain
난 이 모든 고통을 겪어낼거야
Take a bullet straight through my brain
내 머리를 관통할 총알도 받아내
Yes I would die for ya baby,
but you wont do the same..

그래 난 널 위해 죽을수도 있어,
하지만 넌 나와같지 않겠지



No, no, no, no



Black, black, black and blue beat me till Im am numb
Tell the devil I said hey when you get back to where youre from

시퍼런 멍이들고 몸의 감각이 사라질때까지 날 줘패고
니가 있던 곳으로부터 온 악마에게 인사를 건네
* 처음 들었을때도 느꼈지만 표현 진짜 신박하다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ사탄과 동급인 여자인건가
Mad woman, bad woman thats just what you are yeah
미친여자, 나쁜여자 그게 너야
Youll smile in my face then rip the breaks out my car
그래, 넌 내게 웃어보이고는 내 차의 브레이크를 빼버릴테지
* 얼마나 미친년을 만났길래.....ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ



Gave you all I had and you tossed it in the trash
내가 줄 수 있는 모든걸 줬고 넌 그걸 쓰레기통에 처박아버렸어
You tossed it in the trash yes you did
쓰레기통에 처박아버렸어 넌
To give me all your love
Is all I ever asked but what you dont understand

내가 바란건 네 사랑을 내게 주는것뿐이었는데
넌 그걸 몰랐어

Is Id catch a grenade for ya
널 위해 난, 수류탄도 잡아낼거야
Throw my hand on the blade for ya
널 위해 난, 칼날에 내 손을 박을거야
Id jump in front of a train for ya
널 위해 난 ,달리는 기차앞에 뛰어들거야
You know Id do anything for ya
내가 널 위해 어떤것도 할거란걸 알잖아
babe I would go through all this pain, yeah
난 이 모든 고통을 겪어낼거야
Take a bullet straight through my brain
내 머리를 관통할 총알도 받아내
Yes I would die for ya baby, but you wont do the same..
그래 난 널 위해 죽을수도 있어,
하지만 넌 나와 같지 않겠지



If my body was on fire
Oh you would watch me burn down in flames

내 온몸이 불타오른다면
넌, 불길속에서 타오르는 날 그저 지켜보겠지
You said you loved me youre a liar
넌 날 사랑한다고 했지만 넌 거짓말쟁이야
Cause you never ever ever did baby..
넌 절대로, 단한번도, 결코 그랬던적이 없으니까 자기야



But Darlin, I still
하지만 내사랑, 난 여전히
Id catch a grenade for ya
널 위해 난, 수류탄도 잡아낼거야
Throw my hand on the blade for ya
널 위해 난, 칼날에 내 손을 박을거야
Id jump in front of a train for ya
널 위해 난 ,달리는 기차앞에 뛰어들거야
You know Id do anything for ya
내가 널 위해 어떤것도 할거란걸 알잖아



Oh babe I would go through all this pain yeah
난 이모든 고통을 겪어낼거야
Take a bullet straight through my brain
내 머리를 관통할 총알도 받아내
Yes I would die for ya baby, but you wont do the same..
그래 난 널 위해 죽을수도 있어,
하지만 넌 나와 같지 않겠지


No, you wont do the same,
You wouldnt do the same,
Ooh, youll never do the same,
No, no, no, no

넌 절대로 나와 같지않겠지